Informacja o plikach cookiesX Zamknij

Ta strona używa plików cookies. Korzystając z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej

  1. Strefa logowania:

Wydarzenia

Zielona GóraOPZL/ Univers KonsultingTyp: Szkolenie

Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej
oraz firma UNIVERS Konsulting-Edukacja Jacyno i Modzelewski Sp. z o.o.
zapraszają na szkolenie z cyklu
Akademia Wiedzy OPZL

VAT - 2012 r.
obowiązkowe korekty podatku naliczonego  - 27 marca 2012 r.,
faktura (NP, netto, wewnętrzna) w świetle rozporządzeń Rady wchodzących w życie
w dniu 1 stycznia 2012 r., anulowanie i korygowanie faktur

które odbędzie się
22 lutego 2012 r. w godz. 9:00 - 15:00

Sala Konferencyjna Biura OPZL w Zielonej Górze przy ul. Reja 6

 

Program szkolenia:
 
1. Czy każdy podatnik jest obowiązany odliczyć proporcję za rok 2011?
2. Co wnosi do rachunku proporcji uchwała NSA z dnia 24 października 2011 r.?
3. Jak zaokrąglamy proporcje marginalne (99% i 1 %) za rok 2011?
4. Szczegółowe zasady korekty podatku naliczonego za 2011 r.
a) pierwsza korekta dotycząca nieruchomości i użytkowania wieczystego,
b) druga korekta dotycząca ruchomych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
c) trzecia korekta z tytułu pozostałych zakupów w 2011 r.
d) czwarta korekta z tytułu zbycia nieruchomości oraz środków trwałych o wartości początkowej do 15 000 zł,
e) piąta korekta z tytułu zmiany podatkowego przeznaczenia  nieruchomości
f) szósta korekta z tytułu zmiany przeznaczenia środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
g) siódma korekta z tytułu zmiany przeznaczenia towarów handlowych oraz surowców  i materiałów
h) ósma korekta z tytułu  strat w majątku podatnika
5. Nowe zasady korekty podatku naliczonego w przypadku częściowego przeznaczenia  nieruchomości dla potrzeb innych niż działalność gospodarcza (art. 90 a ustawy) - do których nieruchomości ma to zastosowanie?
6.Jak dokumentować wystawianie faktur  NP zgodnie z rozporządzeniami  wykonawczymi Rady?
7.Jak dokumentować wystawianie faktur wewnętrznych w przypadku otrzymania:
a) faktury zagranicznej ,
b) faktury VAT - netto,
c) braku otrzymania jakiegokolwiek  dokumentu?
8. Zasady anulowania faktur w świetle art. 90 dyrektywy 2006/112/WE praktyki skarbowej (a jednak można!).
9. Jakich faktur nie należy przyjmować od kontrahentów? (tylko 4 % obrotu jest dokumentowanych  fakturami elektronicznymi - więcej na razie nie będzie).
10. Dokumentacja pomocnicza dla potrzeb podatku naliczonego.
11. Czy do faktur wewnętrznych ma zastosowanie art. 108 ustawy?
12. Pozostałe zmiany wynikające z  przepisów wykonawczych.
 
W dniu 25 lutego 2012 r.  podatnicy są obowiązani dokonać korekty podatku naliczonego oraz obliczyć proporcję za miniony rok. Uległy zmianie zarówno zasady obliczania proporcji jak i zasady korekty podatku naliczonego, które, weszły w zeszłym roku, lecz mają zastosowanie dopiero teraz. Odrębnym zagadnieniem jest tzw. ósma korekta, która dotyczy obowiązkowo wszystkich podatników posiadających nieruchomości.
Drugim tematem są zasady i tryb wystawiania faktur handlowych (NP), netto oraz faktur wewnętrznych w świetle nowelizacji przepisów krajowych oraz rozporządzeń wykonawczych Rady nr 282/2011 oraz 904/2010, które weszło z życie z dniem 1 stycznia 2012 r. Będzie też mowa o koniecznych wymogach  dokumentacyjnych w przypadku przyjmowania faktur VAT - netto od polskich podatników.

Wykład poprowadzi prof. dr hab. Witold Modzelewski - profesor Uniwersytetu Warszawskiego (od 20 lat),  prezes Instytutu Studiów Podatkowych (od 15 lat), Szef podyplomowego  Studium Podatków i Prawa Podatkowego (od 10 lat). Najbardziej znany w kraju wykładowca problematyki podatkowej oraz doradca podatkowy (00001). Od 30 lat reprezentuje podatników w postępowaniach przed sądami administracyjnymi. Autor ponad 1200 publikacji na tematy podatkowe i prawnopodatkowe. Szef Kapituły Medalu VIRTUS EST PERFEKTA RATIO im. F. Druckiego Lubeckiego, Członek Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie RP (2011). Kierował pracami nad projektami nowej ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o jednolitym podatku dochodowym (2011 rok). Co najważniejsze: autor prognoz, które się z reguły sprawdzają.

Doradco Podatkowy, uczestnicząc w naszym szkoleniu zdobywasz 5 punktów do oceny podnoszenia kwalifikacji zawodowych!

Koszt szkolenia: 380 pln netto
(dla członków OPZL)

Dla firm spoza OPZL - koszt 440 pln netto.

UWAGA!
Dochód ze szkolenia zostanie przeznaczony
na rzecz Hospicjum przy Parafii pw Józefa Oblubieńca
w Zielonej Górze

Zgłoszenia do dnia 17 lutego 2012 r.
pod nr tel. 68 327 18 81
lub e-mail: biuro@opzl.pl

 

Kalendarz wydarzeń

Szybki kontakt

Biuro Zielona Góra: tel. 68 327 18 81
Oddział Nowa Sól: tel. 794 300 104
Oddział Żary/Żagań: tel. 697 712 733
Oddział Wschowa: tel. 884 782 630
do góry