Niezbędnik przedsiębiorcy
Typ: Spotkanie informacyjno-szkolenioweNiezbędnik przedsiębiorcy to kolejne z cyklu spotkanie dla przedsiębiorców o charakterze informacyjno-szkoleniowym. Są na nim poruszane istotne zagadnienia i problemy z dziedzin dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej.
TERMIN: 4 listopada 2014r.
GODZINY: 9:00 – 13:30
MIEJSCE: siedziba OPZL w Zielonej Górze (przy ul. Reja 6), sala konferencyjna, II piętro
Na najbliższym spotkaniu w pierwszej części zajmiemy się kwestiami handlu zagranicznego oraz omówimy kluczowe ryzyka występujące w transakcjach handlowych. Omówione zostaną również instrumenty zabezpieczające, m. in. akredytywa. A dokładniej:
- definicja, cechy, rodzaje, prawo;
- korzyści dla stron kontraktu wynikające z zastosowania akredytywy;
- jak negocjować akredytywę: dokumenty, terminy, warunki;
- porównanie akredytywy i gwarancji bankowej.
Następnie poruszymy temat wizerunku firmy i jej roli w funkcjonowaniu firmy na rynku. Omówione zostaną również trendy w Employer Brandingu i rekrutacji.
W kolejnej części doradca zawodowy przedstawi indywidualny program rozwoju zawodowego pracodawcy lub pracownika, który polega na pomocy w rozwoju zawodowym poprzez indywidualne poradnictwo. A w szczególności poprzez pomoc w diagnozowaniu potencjału zawodowego i luk kompetencyjnych oraz w zaplanowaniu ścieżki kariery, a także zakresu i form doskonalenia zawodowego.
Ostatnią kwestią poruszoną podczas spotkania będzie nowa ustawa o prawach konsumenta, która wchodzi w życie 25 grudnia 2014 roku i która będzie miała szczególne znaczenie dla sprzedawców oraz ich klientów. Nowe przepisy wywołają niemałą rewolucję w funkcjonowaniu przede wszystkim sklepów internetowych, gdyż obok przygotowania nowego regulaminu sklepu internetowego niezbędne będzie spełnienie dodatkowych licznych obowiązków informacyjnych na stronie samego sklepu. A ich niespełnienie może skutkować nawet nie zawarciem umowy sprzedaży.
Zmiana ustawy o prawach konsumentów, a obowiązki przedsiębiorcy - jak się przygotować i nie stracić?
1. Prawa konsumenta w Polsce, a odpowiedzialność sprzedawcy
2. Dotychczasowe uregulowania prawne
3. Zmiana ustawy od stycznia 2015 roku
4. Nowe obowiązki dla przedsiębiorców
5. Możliwe starty przedsiębiorców z tytułu nowej ustawy
6. Jak zapewnić odpowiedni sposób rozpatrywania reklamacji?
7. Jak połączyć zadowolenie klienta z niskokosztowym rozpatrywaniem reklamacji?
Agenda spotkania:
9:00 – 10:30 Handel zagraniczny - Ryzyka w transakcjach handlowych
10:30 – 10:40 Przerwa kawowa
10:40 – 11:45 Employer Branding - Rola wizerunku w funkcjonowaniu firmy na rynku
11:45 – 12:00 Indywidualny program rozwoju zawodowego pracodawcy lub pracownika
12:00 – 12:15 Przerwa kawowa
12:15 – 13:30 Zmiana ustawy o prawach konsumentów, a obowiązki przedsiębiorcy - jak się przygotować i nie stracić?
Pierwszeństwo w spotkaniu mają firmy zrzeszone w OPZL.
Udział w spotkaniu wymaga zgłoszenia na formularzu (w załączeniu).
Formularz proszę przesyłać na adres lub na fax 68 327 18 81
Wszelkich informacji na temat spotkania udziela Milena Pałys pod nr tel. 68 327 18 81
Zapraszamy!