SKUTECZNA KOMUNIKACJA – SKUTECZNA SPRZEDAŻ - 2 dniowe warsztaty treningowe
Typ: SzkolenieOrganizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej zaprasza na 2 dniowe szkolenie warsztatowo-treningowe pt.:
Skuteczna komunikacja – Skuteczna sprzedaż
12.03.2024r. i 19.03.2024r., w godz. 9.00-16.00
Miejsce realizacji szkolenia:
12.03.2024r. (wtorek) – sala konferencyjna OPZL, Zielona Góra, ul. Reja 6
19.03.2024r. (wtorek) – siedziba firmy Blaut Akademia, Zielona Góra ul. Budziszyńska 18
Jeśli Twój pracownik pozna złotą zasadę skuteczności w handlu, pozna standard sprzedaży i obsługi klienta oraz swoje słabe i mocne strony, to dzięki temu będzie mógł wyeliminować ze swoich działań przypadek i wątpliwości, i wyposaży się w umiejętności konieczne do maksymalizacji zysku.
Ogólne informacje o szkoleniu:
Uczestnicy szkolenia gruntownie poznają najważniejsze psychologiczne czynniki wpływające na wysoką skuteczność w komunikacji interpersonalnej, w marketingu i sprzedaży. Przećwiczą i doświadczą kluczowych umiejętności, zgodnie z najnowszymi standardami profesjonalnej obsługi klienta w oparciu o model Sprzedaży Relacyjnej.
Pogłębią sztukę budowania przyjaznych relacji z klientem oraz tajniki skutecznych rozmów telefonicznych z klientami. Poznają skuteczne narzędzia do efektywnego zarządzania swoimi emocjami, w tym także do pogłębienia umiejętności bycia asertywnym.
Hasło przewodnie szkolenia: "To nie 'techniki sprzedaży' sprzedają, to ludzie kupują".
Bez względu na to, co sprzedajemy, po drugiej stronie decyzje podejmuje człowiek. Dlatego ważne jest aby poznać te mechanizmy w psychologii zakupowej, które decydują o tym, dlaczego postanawiamy coś kupić, w coś zainwestować bądź też nie. Ponieważ to nigdy nie jest kwestia przypadku. Za każdą decyzją kryje się szereg procesów myślowych i emocjonalnych, które dobry sprzedawca/ handlowiec zna i wie jak z tej wiedzy praktycznie korzystać.
Szkolenie przygotuje uczestników do skutecznego i profesjonalnego przeprowadzania prezentacji oferty i do tzw. domknięcia „sprzedaży”.
Szkolenie jest skonstruowane w taki sposób, by poruszone zostały zagadnienia związane z postawą, wiedzą i umiejętnościami uczestników. W każdym z tych elementów możliwa będzie autorefleksja i wypracowanie narzędzi do indywidualnej pracy nad obszarami wymagającymi wzmocnienia.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
- nabycie wiedzy i umiejętności w obszarach:
- skutecznegonawiązywania bądź poszerzania współpracy z przedsiębiorstwami
- wywierania wpływu na rozmówcę (bez stosowania manipulacji, z korzyścią dla obu stron)
- tworzenia efektywnych prezentacji
- budowania długofalowych i partnerskich relacji z klientami
- pogłębienia samoświadomości, jako niezbędnego elementu skutecznego handlowca (poznanie swoich mocnych i słabych stron, swojego typu osobowości, indywidualnych podświadomych preferencji komunikacyjnych, ich wpływu na efektywność prezentacji, itp.)
- skutecznej asertywności wobec innych, pozwalającej występować w roli partnera biznesowego a nie „akwizytora”
- usuwania własnych obaw czy strachu w rozmowach z potencjalnymi i obecnymi klientami
- radzenia sobie z własnym stresem a także obiekcjami/ zastrzeżeniami
PROGRAM:
Przed szkoleniem uczestnicy otrzymają internetową ankietę, w której będą mogli określić swoje główne potrzeby rozwojowe w ramach tematu szkolenia. Wyniki ankiety pozwolą przygotować i poprowadzić szkolenie w sposób najbardziej adekwatny do rzeczywistej sytuacji i potrzeb uczestników.
- Wywołać właściwy efekt pierwszego wrażenia – siła, której nie można zaprzepaścić.
- Jak komunikować się w trakcie rozmowy - moc tkwi w szczegółach.
- Poznaj swoje mocne i słabe strony w sprzedaży – jesteś akwizytorem czy profesjonalnym handlowcem?
- Na co zwracać uwagę w czasie spotkania z klientem.
- Jak komunikować się z różnymi typami klientów w oparciu o ich indywidualne filtry postrzegania rzeczywistości oraz typologię osobowości.
- Kluczowa, złota zasada skuteczności w handlu.
- Świadome wywieranie wpływu na klientów, tak by być przez nich postrzeganym w sposób pozytywny, jako osoby kompetentne i wiarygodne.
- Prowadzenie rozmowy schematem, który pozwoli uzyskać pewność siebie i poczucie kontroli nad przebiegiem rozmowy.
- Przysługujące nam prawa, ich związek z prawami drugiego człowieka oraz asertywnością.
- Jak myśli klient / kupujący, czyli jak tworzyć skutecznie przekaz marketingowy.
- W jaki sposób zbierać informacje od klientów.
- Jakie są najskuteczniejsze narzędzia badania potrzeb i uświadamiania oczekiwań.
- Jak prowadzić prezentację - jakich błędów należy unikać, aby nie „spalić” prezentacji.
- Jak "domknąć" sprzedaż.
- Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami i z obiekcjami.
- Jak radzić sobie ze stresem - obniżanie poziomu stresu w życiu sprzedawcy/ handlowca.
- Profesjonalna rozmowa telefoniczna.
- Sesja coachingowa.
- Tworzenie indywidualnego planu działania na najbliższy okres.
METODYKA SZKOLENIA
Szkolenie ma charakter warsztatowy i coachingowy, dlatego uczestnicy doświadczą siły zaproponowanych rozwiązań w praktycznych ćwiczeniach indywidualnych i zespołowych– będą również zadania aktywizujące grupę, kreatywne miniwykłady, dyskusje moderowane przez trenera prowadzącego, test osobowościowy a dodatkowo w części coachingowej wspólnie z trenerem wypracują najlepsze dla siebie rozwiązania, w oparciu o własną wiedzę i doświadczenie „ze swojego podwórka”. To da uczestnikom poczucie, że szkolenie jest adekwatne do ich codziennej rzeczywistości.
BONUS
Wartością dodaną szkolenia będzie stworzenie przez każdego z uczestników, swojego indywidualnego planu rozwoju w tym obszarze, który będzie kontynuowany po szkoleniu (każdy uczestnik dostanie odpowiednie narzędzie wraz z instrukcją) oraz dodatkowo w celach rozwojowych, każdy dostanie dostęp do indywidualnych konsultacji poszkoleniowych z trenerem - to da większą pewność utrwalenia i zastosowania w codziennej praktyce, nabytej wiedzy i umiejętności.
Odpłatność za szkolenie:
1295 zł netto – dla 1 osoby z firmy członkowskiej OPZL
1495 zł netto – dla 1 osoby spoza firmy członkowskiej OPZL
Cena obejmuje:
przygotowanie i przeprowadzenie ankiety przed-szkoleniowej, opracowanie szkolenia w oparciu o zgłoszone potrzeby i oczekiwania, przeprowadzenie dwu dniowego szkolenia, narzędzie do stworzenia własnego IPR (indywidualnego planu rozwoju po szkoleniu), 1h indywidualnych konsultacji po szkoleniu dla każdego uczestnika indywidualnie, materiały, certyfikat, przerwy kawowe i obiad.
Zgłoszenia:
Zgłoszenia na szkolenie przyjmowane są za pośrednictwem Formularza Zgłoszeniowego (w załączeniu niniejszej wiadomości) DO DNIA 7 marca br.
Po zgłoszeniu otrzymają Państwo ankietę, w której będą mogli określić swoje główne potrzeby rozwojowe w ramach tematu szkolenia. Wyniki ankiety pozwolą przygotować i poprowadzić szkolenie w sposób najbardziej adekwatny do rzeczywistej sytuacji i potrzeb uczestników.
Agenda:
Dzień I - 12.03.2024r. - sala konferencyjna OPZL, ul. Reja 6, Zielona Góra
09.00 - 09.30: rozpoczęcie szkolenia, zapoznanie się uczestników
09.30 - 13.00: warsztaty
13.00 - 13.45: przerwa na lunch
13.45 - 16.00: dalsza część szkolenia
Dzień II - 19.03.2024r. - siedziba firmy BLAUT AKADEMIA, ul. Budziszyńska 18, Zielona Góra
09.00 - 09.15: rozpoczęcie
09.15 - 13.00: warsztaty
13.00 - 13.45: przerwa na lunch
13.45 - 15.00: dalsza część szkolenia
15.00 - 16.00: tworzenie własnego IPR, podsumowanie i rozdanie świadectw.
GRZEGORZ BLAUT
doświadczony handlowiec i praktyk zarządzania działami handlowymi, właściciel kilku marek, trener sprzedaży, coach przedsiębiorców.
Twórca inicjatyw: Spoko Tato- efektywnej przestrzeni do rozwoju dla mężczyzn, LODOŁAMACZY, grupy militarnej SGO GROT, prywatnie mąż i ojciec trójki dzieci.
Grzegorz o sobie: „Posiadam ponad 20-sto letnią praktykę w strukturach sprzedażowych B2B i B2C, zdobywałem doświadczenie handlowe w różnych środowiskach i obszarach w Polsce i w Niemczech, także jako Kierownik Działu Handlowego, Kierownik firmy, Koordynator Oddziału, Dyrektor Handlowy, w roli country managera rozwijając z sukcesem na polskim rynku jedną ze spółek niemieckiego koncernu Dr. Oetkera oraz jako Dyrektor regionalnego oddziału, największej spółki infrastrukturalnej dla sektora finansowego w Europie Centralnej i Wschodniej (KIR S.A.).
Dzięki tej ścieżce kariery zawodowej bliskie są mi role zarówno handlowca jak i lidera zespołów handlowych i wiem z jakimi wyzwaniami mierzą się na co dzień.
Od wielu lat skutecznie wspieram handlowców i liderów zespołów handlowych jako trener, coach i konsultant.