Szkolenie menadżerskie "Dzisiaj kolega jutro szef"
Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej oraz BLAUT AKADEMIA
zapraszają na 2 dniowe szkolenie menadżerskie
"Dzisiaj kolega - jutro szef"
17 listopada oraz 24 listopada br., godz. 8.00-16.00
ul. Budziszyńska 18, Zielona Góra
Hasło przewodnie:
"Prawdziwego lidera można rozpoznać po efektach pracy jego podwładnych, natomiast wielkość przywództwa nie mierzy się zakresem jego władzy, lecz zdolnością inspirowania innych do działania, a głównym zadaniem przywódcy jest mobilizowanie innych do twórczego działania." (John Maxwell)
DLA KOGO?
- dyrektorzy, kierownicy, managerowie, liderzy, właściciele firm a także osoby, które po raz pierwszy mają do czynienia z zarządzaniem zespołem. Szkolenie dotyczy modelu zarządzania organicznego, z elementami przywództwa sytuacyjnego, uzupełnionego o indywidualne typy temperamentów, osobowość, zasoby i predyspozycje pracowników oraz coaching menadżerski.
Skuteczny menadżer, to taki, który stawia na nieustanny własny rozwój i rozwój swoich pracowników - nieustanne pogłębianie samoświadomości, odkrywanie swoich mocnych i słabych stron, ich wpływu na współpracę, dopasowanie swojego stylu zarządzania do sytuacji, sezonu, poziomu i zasobu pracowników, elastyczność w wyborze metod i technik, nieustanne dostarczanie niezbędnych składników "odżywczych" dla organizacji, zamienne stosowanie stylów dyrektywnego, perswazyjnego, partycypacyjnego, delegacyjnego, demokratycznego...
Efektywny menadżer nigdy nie będzie sztywny i szablonowy w swoim podejściu, gdyż organizacja to nie robot, który raz się da zaprogramować i ma działać, bez względu na wszystko. Szkolenie zapewni uczestnikom niezbędną wiedzę i umiejętności, do opanowania tej trudnej i wymagającej sztuki zarządzania poprzez bycie dla podwładnych nie tylko formalnym przełożonym, ale przede wszystkim ich liderem i przywódcą!
FORMUŁA:
Podstawą programu jest narzędzie: „Diagnoza kompetencji przywódczych” oraz program szkoleniowy dla kadry menadżerskiej. Diagnoza ta zawiera 4 moduły:
1. WSPIERANIE PRACOWNIKÓW – psychologia przywódcy w praktyce
2. STAWIANIE WYMAGAŃ – być „twardym” czy „miękkim” szefem.
3. ZARZĄDZANIE WYNIKAMI – bez wyników nie ma biznesu
4. EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA – zarządzanie swoim czasem, priorytetami, balans w życiu.
W sumie około 30 zagadnień/ kompetencji - diagnozę robimy wspólnie z uczestnikami, punkt po punkcie, omawiając zasadność danego zagadnienia/ kompetencji i jednocześnie diagnozując jak mocno rozwinięta jest dana kompetencja u uczestnika w skali od 1 do 5. Jeżeli kompetencja wymaga wzmocnienia, wspólnie z uczestnikiem planujemy działania rozwojowe i ustalamy termin realizacji.
Pracujemy więc nad realnymi zachowaniami, umiejętnościami oraz nawykami uczestników, tak aby ostatecznie ich działania były w pełni satysfakcjonujące i efektywne, z punktu widzenia realizacji celów biznesowych.
PROGRAM:
MODUŁ I: Fundamenty efektywnej komunikacji.
Bez skutecznej komunikacji nie ma efektywnej współpracy, a bez efektywnej współpracy nie ma dobrych wyników. Dobrze zaprojektowana komunikacja zwiększa zaangażowanie pracowników i służy interesom firmy. Dobry menadżer bierze pełną odpowiedzialność za jakość i dojrzałość swojej komunikacji oraz edukację swojego zespołu w tym zakresie:
- co warto wiedzieć o komunikacji
- co warto wiedzieć o funkcjonowaniu mózgu i emocji, jak nasz mózg wpływa na sposób naszej komunikacji
- jak zarządzać emocjami, szczególnie w sytuacjach trudnych i konfliktowych
- jak wzmocnić swoją pewność siebie i być bardziej asertywnym
- jak poprawić sobie jakość relacji z otoczeniem
- jakie są największe przeszkody w efektywnej komunikacji
- konstruktywna informacja zwrotna, jako skuteczne narzędzie motywacji
- jak uczyć swój zespół konstruktywnych relacji i komunikacji
- jak skutecznie delegować i egzekwować zadania
MODUŁ II: PRZYWÓDZTWO ORGANICZNE / Kompetencje dobrego szefa
✔ jak szybko odnaleźć się w nowej sytuacji zawodowej jako kierownik
✔ jak zbudować swój autorytet
✔ kluczowe zasady zarządzania i kierowania zespołem pracowników – o czym warto wiedzieć
✔ diagnoza mocnych i słabych stron w kontekście bycia liderem
✔ jak nie być za „twardym” ale też nie za „miękkim” – o asertywności w praktyce
✔ jak być dobrym szefem i jednocześnie dobrym kolegą
✔ jak efektywnie i motywująco poprowadzić spotkania zespołu
✔ motywująca ocena pracownicza - sens oceny, zasady, korzyści
✔ podstawy coachingu menadżerskiego
✔ jak kreatywnie i konstruktywnie podchodzić do konfliktów i problemów
✔ jak zbudować i zadbać o silny zespół
MODUŁ III: ORGANICZNE BUDOWANIE SILNEGO ZESPOŁU W OPARCIU O PRAWA NATURY
Każdy lider marzy o silnym i efektywnym zespole – warto podpatrywać naturę, gdyż to natura przetestowała przez tysiące lat najlepsze metody zarządzania, budowania i rozwijania zespołów.
✔ typy osobowości (test na osobowość dla każdego z uczestników)
✔ grupa a zespół
✔ przekształcanie grupy w zespół
✔ warunki skuteczności pracy zespołów pracowniczych
✔ główne problemy w kierowaniu zespołem ludzkim
✔ budowanie zmotywowanego i efektywnego zespołu
✔ fazy rozwoju zespołu
✔ role zespołowe
✔ jak dobrać kolejność i rodzaj przydzielanych zadań do typu osobowości i typu motywacyjnego podwładnych
✔ cechy charakterystyczne dla efektywnych i dysfunkcyjnych zespołów
Dodatkową wartością ze szkolenia będzie emocjonująca integracja i możliwość poznania innych menadżerów, z różnych branż, wymiana doświadczeń, wzajemne wsparcie i wartościowe kontakty na przyszłość.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kto prowadzi szkolenie?
Grzegorz Blaut – praktyk z 20 letnim doświadczeniem w obszarach: zarządzania, networkingu, szkoleniowym. Mentor, coach indywidualny, grupowy, zespołowy i rodzinny, wykładowca na studiach MBA.
W biznesie specjalizuje się w temacie sprzedaży, zarządzania, przywództwa, budowania proefektywnościowej kultury organizacyjnej, motywowania pozafinansowego oraz budowania silnych i efektywnych zespołów (opracował autorskie metody: IBSO - Inżynieria Budowania Silnej Organizacji oraz IKI – Inżynieria Komunikacji Interpersonalnej), bliskie jest mu zarządzanie „turkusowe”.
W swojej pracy kładzie nacisk na efekty, a podstawową wartością we współpracy z Klientem jest efektywne partnerstwo i konkretne rezultaty współpracy, czyli rzeczywiste zadbanie o to, aby Klienci osiągali zamierzone cele.
Płatność za szkolenie:
1300,00 zł netto za 1 osobę z firmy członkowskiej OPZL
1500,00 zł netto za 1 osobę spoza firmy członkowskiej OPZL
Cena zawiera materiały, catering kawowy, lunch.
Zgłoszenia:
Warunkiem udziału w spotkaniu jest wysłanie załączonego Formularza zgłoszeniowego na biuro@opzl.pl do dnia 13 listopada br.
Serdecznie zapraszamy!