O znaczeniu słów - słów kilka…
Zapraszamy na seminarium organizowane przez PMI PC Lubuskie,
które odbędzie się 19 maja br. w godz. 18:00-20:30 w siedzibie firmy ASTEC (ul. Wyspiańskiego 11) w Zielonej Górze.
Temat 1: O znaczeniu słów – słów kilka…
…czyli co i jak mówić by być słuchanym (i rozumianym) oraz jak słuchać (i rozumieć) kiedy mówią. Prezentacja praktycznych wskazówek dotyczących skutecznego komunikowania się pomiędzy ludźmi biorącymi udział w projekcie. Jak wykorzystać narzędzie jakim jest komunikacja, aby definiować jasne cele, zbierać precyzyjne wymagania, wydawać zrozumiałe polecenia i zakończyć projekt sukcesem.
Zakres tematyczny prezentacji:
Czym jest komunikacja i jakie jest jej znaczenie w sukcesie projektów.
Jakich rodzajów komunikacji używamy i dlaczego rozmowa twarzą w twarz jest najlepsza?
Na co zwrócić szczególną uwagę, aby rozmowa była nie tylko przyjemna, ale i pożyteczna?
Szczególna rola pewnych słów w komunikacji wynikająca z ich znaczenia, bądź kontekstu użycia.
Adresaci:
Kierownik projektu, który zbiera informacje, przydziela zadania i rozwiązuje problemy.
Prezes, który chce się dowiedzieć co słychać w jego najważniejszym projekcie.
Użytkownik, który chce, dostać to czego potrzebuje. Klient, który chce wiedzieć za co zapłacił.
Każdy kto w projekcie chce rozmawiać, i to w taki sposób aby osiągnąć swój cel…
Prelegent:
Inż. Tomasz Łączkowski. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie zarządzania projektami informatycznymi. Kilka projektów już w swoim życiu widział, a w niektórych nawet brał udział. W ramach tych projektów rozmawiał z klientami, dyskutował z użytkownikami, pytał programistów, udzielał odpowiedzi przełożonym, a poza tym zastanawiał się, czemu czasami Ci wszyscy ludzie go nie rozumieją, albo czasami on nie rozumie ich. Swoimi wnioskami i spostrzeżeniami postanowił się podzielić.
Temat 2: Uwarunkowania normatywne definiowania projektów i programów rewitalizacji
„Wszyscy jedziemy na tym samym wózku” to powiedzenie, w randze przysłowia ludowego, które jest powszechnie znane. Jak często po fakcie dociera do nas refleksja, że można było lepiej przygotować się do projektu, szczególnie wtedy, gdy czujemy rozczarowanie z uzyskanego rezultatu. W przypadku porażki projektu – niezgodności z zakresem, niskiej jakości produktów, przekroczenia budżetu, przekroczenia czasu czy też niezadowolenia społecznego – zazwyczaj szukamy winnych, innymi słowy rozpoczyna się okres „polowania na czarownice”, bo przecież ktoś zawinił. Właśnie, kto ….?
Odpowiedź jest prosta. „Diabeł tkwi w szczegółach”, a dokładniej mówiąc problem leży w podejściu do definiowania i planowania projektów i programów. Właśnie o tych szczegółach będziemy rozmawiać w trakcie seminarium.
Zakres tematyczny prezentacji:
racjonalność działania – przedsiębiorca vs. urzędnik
racjonalność standardów – kluczowe aspekty definiowania projektu vs. akty prawne
projekt a program – na czym polegają zasadnicze różnice
kluczowe czynniki sukcesu – jak osiągnąć stan, aby był „wilk syty i owca cała”.
Adresaci:
Pracownicy sektora publicznego, decydenci, kadra kierownicza, osoby odpowiedzialne za opracowanie i wdrażanie programów i projektów rewitalizacji.
Przedstawiciele sektora prywatnego, właściciele firm konsultingowych, doradczych, branży IT, kierownicy projektów, członkowie zespołów projektowych.
Wszyscy, którzy są zainteresowani tematem.
Prelegent:
Dr Robert Wysocki, TSPM – Certyfikowany kierownik projektów. Adiunkt na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Zielonogórskiego. Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie organizacja i zarządzanie, specjalność zarządzanie projektami. Członek stowarzyszenia Project Management Institute (PMI). Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie zarządzania projektami publicznymi. Zainteresowania badawcze skupia na projektach publicznych w administracji samorządowej, partnerstwie publiczno-społecznym, partnerstwie publiczno-prywatnym, tworzeniu i zarządzaniu wartością w projektach, zarządzaniu strategicznym, Regionalnych Biurach Zarządzania Projektami, standardach i metodykach zarządzania projektami.