Poznański Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości realizuje projekt "Ja w biznesie", nad którym honorowy patronat objął Jarosław Nieradka, Dyrektor Biura OPZL
Poznański Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości (PAIP) realizuje projekt Ja w biznesie skierowany do studentów, absolwentów oraz doktorantów lubuskich uczelni. Jarosław Nieradka, dyrektor Biura OPZL, objął honorowy patronat nad projektem, którego realizacja jest możliwa dzięki dofinansowaniu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, w ramach Poddziałania 8.2.1 Wsparcie dla współpracy sfery nauki i przedsiębiorstw. Okres realizacji projektu obejmuje 18 miesięcy (od września 2009 r. do lutego 2011 r.).
Projekt Ja w biznesie jest odpowiedzią na zdiagnozowane problemy województwa lubuskiego wskazujące na niskie zainteresowanie przedsiębiorczością opartą na wiedzy, czyli przedsiębiorczością akademicką (PA). Promowanie przedsiębiorczości akademickiej jest niezwykle ważne i aktualne, gdyż jedynie jedna trzecia studentów myśli o założeniu własnej działalności gospodarczej, ale plany te pozostają zazwyczaj w sferze założeń i faktycznie tylko niewielka ilość studentów decyduje się na podjęcie tego „ryzyka".
Nadrzędnym celem projektu jest krzewienie idei PA, kreowanie postaw przedsiębiorczych a także zachęcanie studentów do zgłębiania merytorycznej i praktycznej wiedzy niezbędnej do zakładania własnych firm. Konkurs Ja w biznesie stwarza młodym pomysłowym ludziom, którzy są zainteresowani założeniem własnej działalności gospodarczej, możliwość poznania ducha rywalizacji, smaku sukcesu i zburzenia stereotypów na temat prowadzenia firmy. Daje również okazję do przekonania się, jak wielką wartością w biznesie jest zdobyta wiedza. Studenci, w ramach konkursu, będą rozwiązywali case studies dotyczące prowadzenia firmy. Autorzy najlepszych opracowań zostaną zaproszeni na szkolenia między innymi z zakresu komunikacji, motywacji i sposobów rozwiązywania konfliktów. Jest to forma nagrody za włożony czas i wysiłek, a także za kreatywność i tzw. „zmysł biznesowy".