Konsultanci Lubuskiego Punktu Konsultacyjnego przy OPZL uplasowani na 3 miejscu w kraju w wynikach testów kompetencji.
Z przyjemnością informujemy, że Konsultanci Lokalnego Punktu Konsultacyjnego przy Organizacji Pracodawców Ziemi Lubuskiej znaleźli się w czołówce konsultantów LPK, którzy uzyskali najlepsze wyniki testów kompetencji. Konsultanci OPZL zajęli 3 miejsce w kraju!
Test poddawał weryfikacji wszystkie kompetencje kluczowe w pracy konsultanta PK KSU na poziomie umożliwiającym sprawne świadczenie usług informacyjnych: zarówno dla osób, które dopiero zamierzają rozpocząć działalność gospodarczą, jak i dla już aktywnych przedsiębiorców. Zakres opracowanych pytań pozwalał zarówno na zdiagnozowanie poziomu merytorycznej wiedzy kandydatów, jak i ich umiejętności (np. trafnego określenia potrzeb klienta).
Test kompetencji obejmował przede wszystkim wiedzę z zakresu administracyjno-prawnych aspektów rozpoczynania i wykonywania działalności gospodarczej, zasad i warunków ubiegania się o pomoc publiczną, zasad korzystania z usług specjalistycznych dostępnych dla przedsiębiorców i osób podejmujących działalność gospodarczą, dostępnych programów pomocy publicznej i innych źródeł finansowania działalności gospodarczej, umiejętności dokonania diagnozy potrzeb osób zgłaszających się do PK, regulaminu Punktów Konsultacyjnych oraz umiejętności właściwej obsługi klientów zgłaszających się do PK.
Cykliczne testy w ramach projektu "Badanie kompetencji konsultantów Punktów Konsultacyjnych" prowadzone są w celu bieżącej weryfikacji poziomu wiedzy i umiejętności konsultantów, zajmujących się świadczeniem usług informacyjnych dla przedsiębiorców i osób, które zamierzają rozpocząć działalność gospodarczą. Celem przeprowadzania testów jest także identyfikacja luk kompetencyjnych, na podstawie których opracowywane są plany szkoleniowe. Konsultanci PK zobowiązani są do stałego podnoszenia swoich kompetencji i udziału w oferowanych przez PARP formach doskonalenia zawodowego.