Po pierwsze - jakość obsługi
Ponad sześćdziesięciu uczestników zdobywało umiejętności handlowe w trakcie interaktywnych warsztatów „Profesjonalny Sprzedawca"
Starostwo Powiatowe wraz z żarsko-żagańskim oddziałem OPZL zorganizowało bezpłatne warsztaty sprzedażowe kierowane do osób odpowiedzialnych za sprzedaż w firmach oraz do sprzedawców detalicznych. Jednodniowe warsztaty cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem. Utworzono trzy grupy ( 4,5 i 13 października), gdzie jedną grupę prowadziła Lucyna Hoffmann-Czyżyk ( psycholog, trener biznesu) a dwie grupy Monika Klinger - również doświadczony trener biznesu. Uczestnicy ćwiczyli sposoby sprawnego komunikowania się, budowania dobrych relacji z klientem, w symulowanych scenkach ćwiczyli swoje umiejętności handlowe.
A na zakończenie warsztatów zgodnie podkreślali, iż na rynku oferującym różnorodne produkty i usługi można konkurować tylko jakością obsługi klienta. Dlatego, aby być konkurencyjnym należy doskonalić umiejętności sprzedażowe, uczyć się sprawnego komunikowania się i umiejętności słuchania. Monika Klinger dodaje: Gdy klient odchodzi do konkurencji to często nie z powodu ceny ale jakości obsługi.
Warsztaty odbyły się w ramach projektu „Powiat Żarski Przedsiębiorcom" realizowany przez Danutę Madej Wicestarostę Powiatu Żarskiego wraz z Grażyną Bar, przedstawicielką OPZL.
Projekt ten ma na celu wspieranie przedsiębiorców - opowiada Danuta Madej - wspieranie poprzez bezpłatne warsztaty, szkolenia, konferencje. Bardzo ważne jest to, że przy projekcie konsolidujemy fachowców z różnych dziedzin, którzy bezpłatnie przekazują swoja wiedzę przedsiębiorcom i ich pracownikom.
Bardzo chętnie uczestniczę w projekcie - mówi Grażyna Bar z OPZL - ponieważ wspieranie przedsiębiorców to również nasze główne kierunki działania w organizacji. Z panią Starostą staramy się proponować przedsiębiorcom takie tematy szkoleń, które są istotne dla rozwoju lokalnych firm. Warsztaty sprzedażowe to trzeci temat, który zrealizowałyśmy wspólnie.