Przedsiębiorcy tworzą!
Miejsc pracy nie przynosi bocian. Dochód narodowy nie wypada sroce spod ogona. Inwestycje nie trafiają się jak ślepej kurze ziarno - pod takimi hasłami ruszyła kampania promująca rolę przedsiębiorców w życiu Polaków. Kampanię realizuje PKPP Lewiatan, OPZL i Radio Zachód wspierają projekt w województwie lubuskim.
- Celem naszych działań jest pokazanie Polakom jak wielką rolę pełnią przedsiębiorcy w życiu każdego z nas. Nie jest to wciąż wiedza powszechna, dlatego uważamy, że należy ją upowszechniać. Tyle już lat funkcjonujemy w gospodarce wolnorynkowej, której biznes jest integralną częścią, że warto, by Polacy mieli świadomość kto buduje naszą gospodarkę - mówi Henryka Bochniarz, prezydent PKPP Lewiatan.
Kampania została oparta na przejrzystej koncepcji, w którym dzieci starają się wyjaśnić skąd biorą się miejsca pracy, inwestycje i dochód narodowy. Odpowiedzi przynoszą bocian, sroka i kura, które wykorzystują do tego przysłowia lub powiedzenia. Koncepcję kampanii oraz wszystkie kreacje zostały przygotowane przez agencję PZL.
Reklamy ukażą się w lutym i w marcu. Obejmą telewizję, prasę, radio, Internet, a także kanały niestandardowe. Większość mediów doceniła społeczny charakter kampanii i zdecydowała się przekazać bezpłatne czasy i powierzchnie lub udzielić specjalnych rabatów.Szczególnego wsparcia kampanii udzielili: TVP SA (TVP1, TVP2), TVN, Multikino, Radio Zet, Radio ChilliZet, Radio Kolor, Gazeta Wyborcza i Gazeta.pl, Rzeczpospolita oraz tygodnik Polityka. Patronatem kampanię objęły: Radio Kraków, Radio Mercury, Radio Opole, Radio PiK, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Zachód, Radio Kielce, Radio Dla Ciebie, Radio Łódź, Radio Rzeszów, Radio Białytstok i Radio Katowice.
Pod adresem www.przedsiebiorcytworza.pl , w serwisie internetowym poświęconym kampanii, można znaleźć prezentacje „twarzy biznesu" poszczególnych województw (przedsiębiorców nagrodzonych w konkursie Biznes. Dobry wybór), ciekawe fakty dotyczące wkładu przedsiębiorców w rozwój Polski oraz raporty opisujące ten wkład w każdym województwie. Swoich wizerunków w edycji lubuskiej udzielili m.in. Marek Chromik (UESA Polska), Andrzej Marcinek (Gedia Poland) czy Łukasz Szarama (Auto-Komplex) - członkowie Organizacji Pracodawców Ziemi Lubuskiej.
Kampania została zorganizowana przez PKPP Lewiatan w ramach projektu „Poprawa wizerunku przedsiębiorców", współfinansowanego ze środków UE w ramach Europejskiej Funduszu Społecznego.
Tutaj obejrzysz przykładowy spot przygotowany w kampanii.