Za nami kolejne regionalne seminarium "CSR w twojej firmie?to możliwe!"
W dniu 26 marca br. w siedzibie OPZL, odbyło się kolejne seminarium regionalne pt.: „CSR w twojej firmie? To możliwe!”. Wydarzenie zgromadziło ponad trzydziestu uczestników: przedsiębiorców, pracowników i działaczy związkowych. Spotkanie otworzyli Jarosław Nieradka, Dyrektor biura OPZL oraz Maciej Jankowski, Przewodniczący Regionu Zielonogórskiego NSZZ „Solidarność”. Podczas pierwszej prezentacji prowadzonej przez Agnieszkę Poźniak, koordynatora projektu, uczestnicy poznali główny cel i założenia projektu pt.: „Działaj odpowiedzialnie! - promocja społecznej odpowiedzialności biznesu w województwie lubuskim”, w ramach którego zostało zrealizowane seminarium. Wystąpienie zawierało także najważniejsze informacje o Konkursie „Lubuskie Perły Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw”.
Kolejną część seminarium poprowadzili eksperci międzynarodowej firmy zajmującej się badaniami i usługami w obszarze odpowiedzialnych inwestycji G.E.S. Investment Services. Urszula Judycka oraz Anna Seliga zwróciły uwagę, że międzynarodowe firmy oprócz kapitału i strategii chcą wnosić na polskie rynki także odpowiedzialne praktyki. Przedstawicielki G.E.S. mówiły nie tylko o obszarach i standardach CSR, ale starały się również odpowiedzieć na kluczowe pytanie: „Społeczna Odpowiedzialność Biznesu - moda czy konieczność?”.
W drugiej części spotkania głos zabrali przedstawiciele firmy Gedia Poland Assembly. Pracownicy firmy, Paulina Łuczkowiec, Agnieszka Pawłowska i Grzegorz Eisler, ukazali praktyczne i żywe przykłady CSR swojej firmy. w panelu zatytułowanym „dobre praktyki przedsiębiorstw” przedstawiono strategię i działania firmy Gedia Poland Assembly. Ukazano w jaki sposób można wprowadzać społecznie odpowiedzialne praktyki w życie firmy. Grzegorz Eisler, zwrócił uwagę na to, że polityka Gedii to polityka otwartego dialogu.
Spotkaniu towarzyszyły również warsztaty dotyczące tworzenia i wdrażania strategii CSR w przedsiębiorstwie oraz żywa dyskusja na temat odpowiedzialności firm. Nie zabrakło rozważań o korzyściach, szansach, ale także zagrożeniach wdrażania CSR w strategię firmy.