Spotkanie „Potrzeby pracodawców pod względem zasobu pracowników"
23 września 2016 roku w Park Technologiczny Interior odbyło się spotkanie „Potrzeby pracodawców pod względem zasobu pracowników. Co się zmieniło?”
Pan Andrzej Ogrodnik przedstawił zgormadzonym gościom dane dotyczące naboru do szkół w powiecie nowosolskim i liczbę aktualnie uczących się uczniów. Pan Ogrodnik przybliżył strukturę demograficzną w powiecie.
Podczas spotkania usłyszeliśmy również głos przedsiębiorców. Pani Dominika Turkowiak z firmy Bader Polska, przedstawiła kłopoty kadrowe z jakimi boryka się firma. Problemy te powoduje deficyt szwaczek na rynku i brak możliwości kształcenia ich w powiecie nowosolskim.
Pan Tomasz Łyszyński z firmy NORD Napędy Zakłady Produkcyjne Sp. z o.o przedstawił rozwiązania kadrowe i inicjatywy jakie podejmuje firma w celu zachęcenia młodzieży do pracy w ich zakładzie.
Dyrektor Grzegorz Königsberg opowiedział o Kwalifikacyjnych Kursach Zawodowych dostępnych w Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego „Elektryk“.
Pani dyrektor Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Nowej Soli przedstwiła wnioski ze spotkań doradców zawodowych w przedsiębiorstwach. Należy powołać etatowych doradców zawodowych w gimnazjach, które po reformie staną się szkołami powszechnymi. Zwiększyć liczbę godzin pracy doradców jak również dni otwarte w szkołach powinnny być organizowane w pierwszym semestrze.
Rozwiązania na problemy związane z kształceniem zawodowym rozwiąże projekt systemowy w województwie lubuskim „Doskonalenie jakości kształcenia zawodowego”. Jego założenia i cele przedstawiła Pani Katarzyna Dzieńdziura, naczelnik Wydziału Inwestycji, Funduszy Pomocowych i Promocji w Starostwie Nowosolskim.
Partnerem w projekcie jest OPZL. Jego zadaniem będzie organizacja staży dla uczniów i nauczycieli w przedsiębiorstwach. O zadaniu opowiedział Jarosław Nieradka – dyrektor Biura Organizacji Pracodawców Ziemi Lubuskiej.
Na końcu spotkania pojawiła się dyskusja, w którą włączyli się zarówno pracodawcy, jak i dyrektorzy szkół zawodowych zaangażowanych w projekt. Pojawiło się kilka ciekawych postulatów, jak zreralizować i traktować projekt, aby przyniósł on jak największe korzyści i trwale zmienił system kształcenia zawodowego w powiecie.