Informacja o plikach cookiesX Zamknij

Ta strona używa plików cookies. Korzystając z naszego serwisu bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej

  1. Strefa logowania:

Aktualności

<p>Z ostatniej chwili: szkolenie dla zgłoszonych do z zakresu samooceny w ramach Konkursu Lubuska Nagroda Jakości odbędzie się dla zgłoszonych firm w siedzibie Organizacji Pracodawców Ziemi Lubuskiej w dniu <strong>13 listopada br</strong>. Początek o godz. 9.00.</p><p>&nbsp;</p><p>Zapraszamy&nbsp;duże, średnie oraz&nbsp;małe przedsiębiorstwa, organizacje pozarządowe, samorządy lokalne oraz innne instytucje do uczestnictwa&nbsp;w</p><p align="center"><strong class="text_czerwony">III Edycji Konkursu Lubuska Nagroda Jakości<br /></strong>pod patronatem <strong>Marszałka Województwa Lubuskiego Krzysztofa Szymańskiego.</strong></p><p><strong>Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej</strong> posiada licencję <a href="http://www.pnj.pl" target="_blank"><strong>Komitetu Polskiej Nagrody Jakości</strong></a><strong> -</strong> członka EFQM - na prowadzenie regionalnej edycji konkursu w ramach ogólnopolskiej edycji Polskiej Nagrody Jakości. Zapraszamy do zapoznania się z istotą oraz celami konkursu, a także z zasadami uczestnictwa i procedurą konkursową dostępnymi w załącznikach do pobrania&nbsp;na dole strony. Szczegółowe informacje znajdują się także w Zaproszeniu do konkursu Lubuska Nagroda Jakości.</p><p>W konkursie mogą brać udział:</p><ul><li>Mikroprzedsiębiorstwa zatrudniające do 20 osób,</li><li>instytucje / firmy małe zatrudniające do 50 osób,</li><li>instytucje / firmy średnie zatrudniające od 51 do 250 osób,</li><li>instytucje / firmy duże zatrudniające powyżej 250 osób,</li><li>Organizacje sektora usług publicznych i organizacje pozarządowe (niezależnie od liczby zatrudnionych),</li><li>Organizacje edukacyjne i organizacje pozarządowe (niezależnie od liczby zatrudnionych).</li></ul><p><strong>Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 31 października 2007 r. </strong>W przypadku pytań dotyczących konkursu prosimy o kontakt z biurem OPZL - tel. 068 327 18 81, e-mail: <a href="mailto:biuro@opzl.pl">biuro@opzl.pl</a>.</p><p align="center">&nbsp;</p><p align="center">&nbsp;*****</p><p><strong>Dlaczego jakość ?</strong><br />Celem każdej organizacji jest przetrwanie i rozwój. W warunkach postępującej globalizacji działalności gospodarczej - business zaczyna kręcić się coraz szybciej, stąd też aktualne staje się powiedzenie P. Druckera &quot;Jedyną stałą rzeczą w organizacji jest zmiana&quot;. Przedsiębiorstwa nie tylko muszą dbać o spełnienie wymagań klienta, ale musi cechować je dbałość o całość działań wobec wszystkich zainteresowanych stron tj. klientów, dostawców, właścicieli, społeczeństwa, a przede wszystkim, wobec pracowników.</p><p><strong>Po pierwsze - jakość</strong><br />To stwierdzenie musi funkcjonować we wszystkich naszych codziennych działaniach i to nie tylko w odniesieniu do parametrów technicznych produktu i przedsiębiorstw, ale do wszystkiego wokół nas, a więc komfortu i dobrego samopoczucia, a także zdrowia i bezpieczeństwa.</p><p><strong>Dobrą jakość</strong> w organizacji można uzyskać dzięki zaangażowaniu wszystkich pracowników, począwszy od najwyższego kierownictwa - prezesa, a skończywszy na pracownikach wykonawczych. We współczesnym zarządzaniu jakością, całkowite uczestnictwo wszystkich pracowników jest nie tylko ważne, lecz wręcz konieczne. </p><p>W krajach o wysokim poziomie rozwoju jakość jest głównym parametrem osiągania sukcesu w sferze gospodarczej. Klucz do uczestnictwa na rynkach zjednoczonej Europy tkwi w odpowiedniej jakości produkcji i usług. Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej już przynosi znaczące korzyści, ale szczególnie przedsiębiorcy z regionu lubuskiego, winni mieć także świadomość możliwych zagrożeń wynikających z bliskości obszarów unijnych.</p><p>Możliwe do uzyskania korzyści zależą przede wszystkim od konkurencyjności ich przedsiębiorstw, zdolności wytwarzanych przez nich produktów do zdobycia przewagi nad innymi produktami, a w konsekwencji umiejętności utrzymania, a nawet powiększania udziałów rynkowych lub też, w przypadku eksportu, jego wzrostu.</p><p>Mając powyższe na uwadze, podjęto w 2003 roku inicjatywę mającą na celu promowanie i popularyzację problematyki jakości wśród lubuskich organizacji w każdym jej aspekcie.&nbsp;Opierając się na nowoczesnych koncepcjach zarządzania z zakresu Total Quality Managament - filozofii zarządzania jakością, ustanowiono w grudniu 2003&nbsp;I edycję Konkursu &quot;Lubuska Nagroda Jakości&quot; pod patronatem <strong>Marszałka Województwa Lubuskiego. </strong>Władze województwa uznały, iż upowszechnienie tej idei powinno przyczynić się do rozwoju gospodarczego całego regionu lubuskiego.</p><p><strong>Główne cele</strong> regionalnych nagród jakości to między innymi:</p><ul><li>promocja nowoczesnej filozofii Zarządzania przez Jakość (TQM - Total Quality Management);</li><li>promocja nowoczesnego narzędzia, jakim jest samoocena organizacji; </li><li>promocja Polskiej Nagrody Jakości; </li><li>promocja regionalnych przedsiębiorstw i instytucji osiągających perfekcyjne wyniki w zarządzaniu swoimi organizacjami;</li><li>wdrażanie w organizacjach koncepcji stałego doskonalenia ich zarządzania; </li><li>wdrażanie nowoczesnych systemów zapewnienia jakości; </li><li>promocja filozofii doskonalenia jakości pracy, prowadzonej przez Komitet Polskiej Nagrody Jakości; </li><li>popularyzacja wśród załóg zakładów pracy, &quot;projakościowego sposobu myślenia&quot; oraz zwrócenia uwagi na potrzebę utrzymywania stałych kontaktów z lokalną społecznością, władzami i organizacjami samorządowymi; </li><li>przekazywanie organizacjom informacji na temat nowoczesnych metod zarządzania, które wdrażane są w przodujących firmach światowych; </li><li>promocja lokalnych władz i organizacji samorządowych jako organizacji promujących problematykę jakości. </li></ul><p>Regionalne Nagrody Jakości są więc formą konkursu, która przyczynia się do promocji i wdrażania w regionie nowoczesnej koncepcji zarządzania organizacją. Równocześnie Regionalne Nagrody Jakości pozwalają na aktywne współdziałanie, integrację i powiększenie środowisk zajmujących się problematyką jakości oraz włączenie do tej problematyki regionalnych władz samorządowych i administracyjnych. </p><p>Do oceny przedsiębiorstw przyjęto, zarówno w polskiej jak i w regionalnych nagrodach jakości, filozofię Europejskiej Nagrody Jakości opartą o europejski Model Doskonałości EFQM (Europejskiej Fundacji Zarządzania Jakością).</p><p>Komitet Polskiej Nagrody Jakości chce, aby Laureaci i Wyróżnieni w kolejnych edycjach konkursów Regionalnych Nagród Jakości brali udział w Ogólnopolskim Konkursie Jakości - PNJ, a Laureaci i Wyróżnieni konkursu Polskiej Nagrody Jakości uczestniczyli w Europejskiej Nagrodzie Jakości. W ten sposób polskie organizacje mogłyby porównywać swoje sukcesy w skali regionalnej, polskiej i europejskiej. Pozwoli do podnosić poziom zarządzania polskimi firmami i produkować wyroby i usługi na światowym poziomie jakości. </p><p>&nbsp;</p>

Kalendarz wydarzeń

Szybki kontakt

Biuro Zielona Góra: tel. 68 327 18 81
Oddział Nowa Sól: tel. 794 300 104
Oddział Żary/Żagań: tel. 697 712 733
Oddział Wschowa: tel. 884 782 630
do góry